پرسش مهر20
چه کنیم مدرسه ایی شاد تر و دلپذیر تر داشته باشیم؟
ورزش صبحگاهی هماهنگ
ورزش صبحگاهی که در تمامی مدارس انجام می شود باعث شورو نشاشط دانش آموزان می شود و اگر این ورزش هماهنگی داشته و با یک موزیک عالی و ورزشی انجام شود روحیه دانش آموزان برای درس خواندن و در مدرسه ماندن بیشتر می شود و فضای مدرسه شاد تر می شود .
المپیاد دانش آموزان
المپیاد برای دانش آموزان هم یک سرگرمی است و هم حال و روح آنان عوض می شود که می توان در المپیاد از انواع سنت های شهر ها استفاده کرد مثال پوشیدن لباس های مختلف مانند لباس های اذری ، شیرازی ، شمالی و . . . که هم برای دانش آموزان خوشنود هست و هم برای بازدید کننده گان خوب و سرحال است .
ایجاد انواع نمایشگاه ها
انواع نمایشگاه های فرهنگی و هنری و کتاب ایجاد نمایشگاه ها باعث می شود که دانش آموزان بتوانند استعداد های خود را بیابند و شکوفا کنند نمایشگاه های کتاب برای افزایش توانایی و علم برای دانش آموزان خوب است ایجاد نمایشگاه های هنر دستی برای فروش هم برای کسب درآمد دانش آموزان و هم برای سرگرمی و تنوع حال آنان خوب می باشد .
ایجاد نشاط بین دانش آموزان
ایجاد نشاط در بین دانش آموزان برگزاری انواع مسابقات و تشویق دانش آموزان به جایزه و تقدیر نامه برگزاری مسابقات فنی ، طناب کشی ، هفت سنگ ، والیبال ، انواع مسابقات ورزشی و درسی و مذهبی و. . .
کاشت گل گیاه در حیاط
بهترین روش برای روحیه تمام دانش آموزان و حتی دبیران کاشت انواع گل و گیاه برای حیاط مدرسه است زیرا طبیعت بهترین است و برای روحیه عالی است هرچه گل و گیاه در محیط مدرسه بیشتر باشد همان قدر هم خوب است و حتی کاشت گل و گیاه برای دانش آموزان یک تفریح خوب و یک سرگرمی خوبی است .
رنگ آمیزی حیاط مدرسه
برای عوض کردن حال روحیه دانش آموزان می توان حیاط مدرسه را به کمک خود دانش آموزان رنگ آمیزی کرد و به حیاط و محیط خارجی مدرسه زیبایی داد مثال رنگ کردن ، نقاشی کشیدن ، مطالب مفید نوشتن ، انواع شعر و . . .
صمیمیت دانش آموزان با معلمان
اکثر دبیران با صمیمیت با دانش آموزان باعث میشود که دانش آموزان بدون استرس و ترس در کلاس حضور پیدا کنن و به در های خود به راحتی و آسانی بخوانند و یاد بگیرن گاهی اگر معلم با دانش آموزان خود حرف بزن و با آن ها بگو بخند کند دانش آموزان با روحیه و شاد میشون معلم با روحیه و شاد برای تمامی مدارس الزامی است زیرا به تمام دانش آموزان در یادگیری درس کمک می کند .معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت.معلم باید این امکان را داشته باشد تا بهترین روش ممکنه را انتخاب کند.توانایی در کشف روشهای جدید،عدم وابستگی کورکورانه به یک روش و رد کردن سایر روشها را ،مدنظر قرار دهد.